Email marketing in 2020? 4 trends die je echt moet weten.

Leestijd: 8 minuten

The money is in the list, deze uitspraak met betrekking tot email marketing blijft ook in 2020 actueel. Toch zijn er wel wat zaken waar je in 2020 rekening mee moet houden. Email veranderd en verbeterd met het veranderen van de technologie .

Er zijn voorspellingen die zeggen, dat email checken de nummer 1 online activiteit zal zijn van internet gebruikers in 2020. De kracht van email marketing zit in de mogelijkheid om door culturele, generatie en klasse barrierres te breken. De effectiviteit van email marketing zit in de stabiele ROI, van rond de € 35,– voor elke email.

In 2010 voorspelde Sheryl Sandberg van Facebook “het einde van de email”. Ze zat er flink naast met die voorspelling. Terwijl sociale media en audio/visuele kanalen een scherpe groei hebben laten zien in de laatste 10 jaar, is email marketing nog steeds de belangrijkste marketing tool.  Er word geschat dat er in 2010 zo’n 247 miljard e-mails per dag werden verstuurd, vergeleken met een geschatte 307 miljard per dag in 2020.

Enormail email marketing in 2020

Enormail email marketing software

Ik mag jou een exclusieve aanbieding doen op het Mammoet pakket. Normaal gesproken kost dit pakket 60 euro per maand. Ik mag dit pakket aan jou aanbieden voor 45 euro per maand. Dat is dus 25% korting elke maand opnieuw.

Ja, ik wil korting op Enormail

Top email marketing trends in 2020

Als je de impact van email marketing op consumenten bekijkt, is het duidelijk dat het voor zowel B2B als B2C bedrijven, belangrijk blijft hun email marketing het komende decennium op orde te houden.

Laten we een aantal email marketing trends benadrukken, die voor 2020 van belang kunnen zijn.

4 Email Marketing Trends die je moet weten voor 2020:

  • User-generated content
  • Responsive interactivity
  • Toegankelijkheid
  • Automatisering

Laten we ons er eens in verdiepen en kijken hoe je deze zaken in jou email marketing strategie kan toepassen.

User-generated content

User-generated content (UGC) word gedefinieerd als elke vorm van content (tekst, afbeeldingen, audio en video) gecreëerd door de eind gebruiker. Zoals veel  andere marketing kanalen, draagt user-generated content bij aan grotere real-time betrokkenheid bij het merk en de vooruitzichten. Het stimuleren en motiveren van je consument om content bij te dragen via email marketing, draagt bij aan de authenticiteit en verbeterd direct de conversie.

user-generated content

Leiders in de e-commerce beweren dat 82% van de consumenten user-generated reviews als zeer waarde vol beschouwen en dat 70% van alle consumenten naar reviews en ratings kijkt voordat ze een aankoop doen. Daarnaast, gezien het gegeven dat mensen op je email lijst 3x zo vaak content delen op sociale media, dan mensen die via andere kanalen kwamen, lijdt email marketing tot een symbiotische relatie met sociale media en leidt het tot meer user-generated content in de toekomst.

Het is gemakkelijker dan ooit, om user-generated content te verkrijgen, met je  email marketing activiteiten. Weten hoe, waarom en wanneer je feedback gaat verzamelen is een goede plaats om te starten. Stop wat gemakkelijke feedback in je email marketing. Een simpele vraag, waarmee je ontdekt hoe jij de gebruiker kan helpen.

Weten wanneer je om feedback moet vragen is heel belangrijk voor het succes. Geef de gebruiker een kans om het product of de service te ervaren, voordat je om de feedback vraagt. Selecteer de juiste email marketing software, die jou bedrijf of organisatie helpt het beste uit je marketing te halen.

Als laatste, de “waarom” begrijpen kan weleens het meest belangrijke aspect zijn voor consumenten. Terwijl veel bedrijven in staat zijn om user-generated content te krijgen over de markt waarde van het merk, hebben sommige organisaties ontdekt dat waarde en interactiviteit toevoegen aan hun email marketing, geholpen heeft om robuuste en gevarieerde te verkrijgen.

Interactiviteit stimuleert betrokkenheid

2020 zou weleens het jaar kunnen worden waarin meer emails geopend worden op mobiel dan op een desktop of laptop. Als je nagaat dat ⅔ van de mobiele gebruikers je mail zal verwijderen als het niet geoptimaliseerd is, is het dus belangrijk om een multi responsive aanpak te hanteren om up-to-date te blijven met jou email marketing in 2020.

Het combineren van ontvankelijkheid en interactiviteit is zelfs. een uitdaging voor ervaren email marketeers. In het verleden werd interactiviteit ontworpen, als vermaak voor de ontvanger. In 2020 en daarna, zal het op meer praktische manieren gebruikt gaan worden, om betrokkenheid te promoten en om te voorkomen dat consumenten de emails negeren.

Sommige van de mooiste interactieve email elementen voor email marketing in 2020 zullen zijn:

  • Geanimeerde knoppen en calls-to-action
  • Rollover-effecten om productaanbiedingen te tonen
  • Interactieve beeld- en productcarrousels beheerd door de gebruiker
  • Accordeonfuncties ontworpen om emails met een lange vorm korter te maken
  • Enquêtes, peilingen en user-generated interactieve content
Autorespond email marketing in 2020

Autorespond

Wil jij je marketing in 2020 een flinke boost geven? Met de tools van Autorespond gaat dat zeker lukken!

Ik wil graag gebruik maken van Autorespond!

Toegankelijkheid

In 2020 zal de trend van smart speakers met stem voice assitants die emails voorlezen zich doorzetten. Met ongeveer 250 miljoen smart speakers wereldwijd, die geïnstalleerd zullen worden, ontwerpen slimme e-mailmarketeers  al met toegankelijkheid voorop.

De WHO schat dat ongeveer 1.3 miljard mensen met een visuele handicap leven, daarvan worden er 36 miljoen geclassificeerd als blind. Dit is een mooie uitdaging voor email marketeers die met enige voorzichtigheid benaderd moet worden. Naast de diverse mogelijkheden van het menselijk lichaam, hebben veel delen van de wereld beperkte gegevensverbindingen en hebben ze geen toegang tot de nieuwste technologie.

Hoewel toegankelijk e-mailontwerp voor de meeste e-mailmarketeers een ontmoedigende taak lijkt, helpt de opkomst en verbetering van ondersteunende technologieën om het proces voor zowel de lezer als de marketeer te vereenvoudigen. Volgens de ultieme gids voor e-mailtoegang van Litmus: “77% van de merken vindt toegankelijkheid een prioriteit – maar slechts 8% volgt de best practices voor toegankelijkheid strikt.” Er zijn enkele haalbare manieren om uw e-mails toegankelijker te maken voor elke lezer.

Toegankelijke inhoud

Houd uw e-mail kort en bondig. Het onderzoek van Litmus suggereert dat de gemiddelde aandachtsspanne in een e-mail slechts 13,4 seconden is en aangezien de gemiddelde volwassen lezer tussen 250 en 300 woorden per minuut kan lezen, is de ideale lengte van de kopie in een e-mail ongeveer 50 woorden. De experts van Litmus bevelen de volgende tips aan:

Gebruik kortere zinnen
Beperk jargon en moeilijke woorden
Lokaliseer uw inhoud voor een wereldwijd publiek.

Toegankelijk ontwerp

Ontwerpen voor toegankelijkheid betekent terugtrekken op e-mailsjablonen voor alle afbeeldingen en de nadruk leggen op echte tekst in HTML. Er zijn eenvoudige manieren om uw e-mailontwerp toegankelijker en effectiever te maken voor een breder publiek:

Gebruik echte HTML-tekst
Maak een sterke visuele hiërarchie in uw e-mail
Wees op de hoogte van tekstverantwoording; lange secties van in het midden gerechtvaardigde tekst vermijden
Gebruik geschikte lettergroottes
Optimaliseer de regelafstand
Gebruik contrastrijke kleuren om de lezer gemakkelijker te maken

Toegankelijke code

De zekere manier om toegankelijke e-mails te maken, is door de code te manipuleren zodat deze voor elke gebruiker werkt. De meeste ondersteunende technologieën beoordelen de code eerst en vooral. Een sterke codebasis achter uw e-mail is de beste manier om de toegankelijkheid te waarborgen.

  • Zorg ervoor dat voor alle afbeeldingen alternatieve tekst wordt gebruikt
  • Zorg ervoor dat uw HTML-tabellen toegankelijk zijn voor schermlezers
  • Gebruik semantische HTML
  • Geef een taal op in de HTML

E-mail toegang is een reis, geen bestemming. Elke kleine stap leidt tot aanzienlijke verbetering voor elke lezer. Verbetering van de bruikbaarheid en toegankelijkheid bevordert de inclusie en verhoogt de ROI door het bereik van uw e-mailmarketingstrategie te vergroten.

Automatisering regeert

In het afgelopen decennium zijn er grote vorderingen gemaakt in de e-mail automatisering. Het volgende decennium kan de manier veranderen waarop we het kanaal volledig gebruiken. E-mail integreren in de volledige marketingmix is een snel bewegende trein die niet kan worden gestopt. Marketing cloudservices hebben zich met succes gewapend met meer gegevens en verwerkingskracht, waardoor verbeterde stat-modellen, cross-channel optimalisatie en de weg vrijgemaakt voor machine learning en automatisering om het e-maillandschap in 2020 te regeren.

Email marketing in 2020 couldservices

Het vaststellen van prestatiebenchmarks wordt gemakkelijker voor e-mail marketeers met de opkomst van machine learning en diep leren op e-mail marketing platforms.
Het automatiseren van de levenscyclusfasen en workflows van klanten zal toenemen.

Slimmere geautomatiseerde segmentatie zal leiden tot betere prestaties, aanpassing en toegankelijkheid. De automatisering van rapportage zal de last van e-mailmarketeers verlichten en de kosten verlagen, wat leidt tot een verhoogde ROI in een reeds ROI-positief kanaal.

Platforms zijn beter in staat om A / B-testen en multivariabel testen te ondersteunen, waardoor middelen worden vrijgemaakt voor andere kanaaloptimalisatie.

Verbeterde integratie tussen marketing cloudservices zal de weg vrijmaken voor een verbeterde digitale ervaring voor zowel consument als marketeer, wat leidt tot dat vreugdevolle “enkele klantbeeld”.

Voorspellingen voor email marketing in 2020

Het voorspellen van de toekomst is niet eenvoudig. Gelukkig is de toekomst van e-mail sterk omdat deze zich blijft ontwikkelen naar een veranderend technologielandschap. Dankzij verbeteringen in bijna elk aspect van het kanaal kunnen marketeers effectiever zijn in hun iteraties, nauwkeuriger in hun rapportage en meer plezier beleven aan de inbox van elke lezer.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *